![]() |
HAMULCE TYPU HAMULEC AHh AHm Hg HPS |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
<< powrót do LISTY PRODUKTÓW | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W ofercie posiadamy hamulce typu hamulec szczękowy ( bębnowy ) AHh Ahm oraz hamulec tarczowy Hg HPS. Jeśli nie znaleźli Państwo poszukiwanego przez siebie typu na naszej stronie prosimy o kontakt telefoniczny bądź e-mailowy. Hamulce szczękowe ( klockowe, bębnowe ) AHh AHm. Najczęściej stosowanym hamulcem jest hamulec szczękowy dwuklockowy luzowany. Jest to hamulec zaciskający się automatycznie z chwilą zaprzestania działania siły zwalniającej. Automatyczne zaciskanie szczęk następuje w wyniku działania sprężyn lub zawieszonych na dźwigni obciążników. Luzowanie może następować za pomocą zwalniaków, ręcznie lub nożnie. Hamulec dwuszczękowy składa się zwykle z następujących elementów: dwóch klocków, dwóch szczęk, podstawy, układu dźwigni połączonych ze zwalniakiem oraz elementu zaciskającego (sprężyny lub ciężarka). Hamulce tarczowe Hg HPS. W hamulcach tarczowych wykorzystywana jest siła docisku wzdłużnego, a tarcza hamulcowa pracuje powierzchnią czołową (boczną), w odróżnieniu od hamulców klockowych i taśmowych, gdzie do hamowania wykorzystana jest siła poprzeczna (względem wału) docisku elementów hamujących (klocki, taśma) do cylindrycznej tarczy hamulcowej. Wspólną zasadą działania wszystkich hamulców jest wykorzystanie siły tarcia pomiędzy elementami dociskanymi i tarczą hamulcową. Ze względu na kierunek działania siły docisku hamulce klockowe i taśmowe nazywane są czasem promieniowymi, a hamulce tarczowe (wzdłużne) osiowymi. Hamulce tarczowe spotykane w suwnicach można podzielić na trzy grupy: hamulce tarczowe płaskie, hamulce wielotarczowe (wielopłytowe) i hamulce tarczowe stożkowe. W rozwiązaniach konstrukcyjnych hamulców osiowych można wyróżnić dwa sposoby ich luzowania. Jednym ze sposobów jest luzowanie zwalniakiem. Drugim sposobem luzowania jest wykorzystanie odpowiedniej budowy wirników silników elektrycznych, w których stożkowy wirnik po włączeniu napięcia przesuwa się wraz z tarczą hamulcową, pokonując siłę sprężyny i opory własne. Hamulce tarczowe ze względu na swą skupioną budowę oraz dużą skuteczność hamowania wykorzystywane są przy wciągnikach elektrycznych. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szybka lista produktów • wyłączniki krańcowe • zwalniaki • hamulce • sprzęgła • oporniki rozruchowe • styczniki • odbieraki prądowe • radiowe systemy zdalanego sterowania • inne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hamulce szczękowe bębnowe dla zwalniaków elektrohydraulicznych typu EB lub ZE |
Hamulce szczękowe bębnowe dla zwalniaków elektromagnetycznych typu DZEM |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hamulce tarczowe typu HG |
Hamulce tarczowe typu HPS |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STRONA GŁÓWNA - LISTA PRODUKTÓW - USŁUGI PIASKOWANIA - KONTAKT Z NAMI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |